Sázavští krasavci

Publikováno 2016-09-23

Je půlka září počasí jako v létě a já vyrážím zkusit rybářské štěstí na Sázavu. Né že bych z Lužnice kam, chodím nejvíce byl otrávený a ryby nebrali ale, jak se říká zněna je život a Sázavu miluju stejně jako Lužnici. Domlouvám se s mým kamarádem Petrem jestli bych u nich nemohl strávit pár dnů a vyrážím.

Prutů si moc neberu. Balím jen feedrové kterým, jsem v posledních třech letech nějak přišel na chuť no po pravdě přímo propadl.

Dále balím krmení volba padla na Trabucco Pastura XP 3000 Carp Fedeer které, se mě osvětčilo na Lužnici a několik plechovek sterilizované kukuřice. U Petra si domlouvám červy které, nesmějí v krmení chybět.

Hned v den příjezdu mícháme krmení a krmíme asi 15 koulema v kterých nesmí chybět zmiňovaná kukuřice a červi.

Ráno vyrážíme před rozedněním k vodě. Každý který, zažil rozednění u vody kdy, se zvedá mlha začíná přes ní prosvěcovat sluníčko mě dá za pravdu že je to nádherné.

Přikrmujeme asi 8 menšímy koulemy a jdeme na to!

Na háček dáváne kukuřici a podle volby pár červů a už dopadají 30g krmítka do vody . Ryba dobře reaguje a chytáme plotice , podoustve ,cejny a pár kapříků okolo 50cm. Druhý den se situace mění . Chytáme větší ryby .Cejny přes 50cm ale, dvě velké ryby ztrácíme. A tak musí následovat změna! Místo kmenového vlastce 0,18 dáváme 0,20 T-Force Special Feeder a místo forpasu z 0,16 děláme z 0,18 T-Force Lucifer Line . Háčky také zvětšujeme na vel 8.

Udělali jsme dobře! Ryby na prutu drží a daří se nám zdolávat pár kaprů přes 50cm.

Ale to jsme netušili jaké ryby najedou třetí den ! Cejni přes 50cm kteří, brali jednu chvíli jak se říká na „hod“ a pak to přišlo! Záběr jako od velkého cejna a při záseku následovala šílená jízda. Asi po 50 metrech se mě podařilo rybu pomalu otočit a následoval asi 20 minutový boj kdo z koho. Asi si dovedete představit jak jsem si oddechl když, když v podběráku skončil krásný šupináč který měl po změření 75cm a vážil 8kg. Ale to nebylo vše . Petr má po chvilce záběr a po krásném souboji zdolává krásného  kapra  65cm 6kg .Chytali jsme na Trabucco Sygnum MRX-Vfedeer 360/75g a Petr na 390/125g. Je až neuvěřitelné co mé MRX do 75g a Petrovo do 125g  vydrželo a dokázalo ustát výpady těchto pěkných ryb.

Co dodat na závěr. Sázava opět nezklamala a dopřála nám prožít krásné chvíle na jejím břehu.